piątek, 13 marca 2015

Mamo, czy ja będę kiedyś latać?


Mamo, czy ja będę kiedyś latać? Zapytała mnie 5-letnia Alicja, po wyjściu z kina. Byłyśmy razem na bajce „Barbie: Super Księżniczki”. W tamtej chwili pytanie mnie bardzo zaskoczyło, ale i uświadomiło fakt, jak bardzo trzeba zwracać uwagę na mądre odpowiedzi każdego pytania dziecka. Cóż bowiem może zrobić 5- latka, która właśnie w bajce widziała latającą księżniczkę? Pierwszą moją myślą oczywiście było „wyskoczyć przez okno i spróbować latać”. Zrobiło mi się gorąco, odetchnęłam jednak głęboko i odpowiedziałam córce na pytanie:

 „Nie, Alicjo, ludzie nigdy nie będą latać, chyba, że samolotami. Zatem, tobie nigdy nie urosną skrzydła i nie będziesz mogła wyskoczyć z okna i pofrunąć. Możesz jednak, podobnie jak Barbie, zostać superbohaterką, jeśli będziesz mądrą i uczynną dziewczynką, pomagającą innym ludziom lub światu. Pamiętasz jak kiedyś bezinteresownie sprzątałyśmy śmieci w naszej okolicy? Takie właśnie postawy czynią człowieka bohaterem. Czasem nawet może się zdarzyć, że ktoś komuś uratuje życie, na ulicy, więc wcale nie potrzebuje skrzydeł, żeby być bohaterem, prawda?”

Alicja pokiwała przytakująco głową i uśmiechnęła się. Widziałam po jej minie, że zaczyna się zastanawiać co mogłaby zrobić, by zostać superbohaterką.




Rozmawiajmy z dziećmi zawsze i wszędzie, tłumaczmy na czym polega świat i jakie są jego prawdziwe wartości. Opowiadajmy (czytajmy) im bajki, ale też rozmawiajmy o morałach z nich wynikających. Dorosły przecież rozumie wszystko doskonale, ale dziecko żyjąc w świecie wyobraźni może czasem popełnić błąd, który będzie je sporo kosztował.



Bajkę: „Barbie: Super Księżniczki” polecam. Może i nie jest to taka super produkcja, jak „Kraina Lodu”, ale ma w sobie również wiele dobrego. Uczy dzieci współpracy, pomagania innym i walki ze złem. 

źródło zdjęcia: filmweb.pl

źródło zdjęcia: filmweb.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz